בניין שבו משרדים להשכרה זקוק פעמים רבות לחברה לאחזקת מבנים. אנחנו נתקלים פעמים רבות במונח חברת ניהול או חברה לאחזקת מבנים. באופן עקרוני, אלה שני מושגים בעלי אותה משמעות. חברות אלה מחליפות ל מעשה את ועד הבית והן מהוות נציגות לדיירים, גובות את מיסי הוועד ואחראיות לתחזוקת הבניין או בעצמן או דרך קבלנים חיצוניים.

 

מבנים של משרדים להשכרה

 

לעתים יש מגדל שלם באזור של עסקים מרובים, שכל המשרדים בו מושכרים והבניין בבעלות איש נדל"ן שהפקיד את הטיפול בדמי השכירות, באחזקת הבניין ובניהול דייריו, בידי חברת אחזקת מבנים. דרך זו מאוד מקובלת היום וחוסכת זמן רב וכאבי ראש לבעלי הנכס. החברה יכולה גם לטפל בענייני גינון, לובי, מעליות, חשמל, ניקיון, מ"מדים ומקלטים ועוד. כל מה שניתן לעלות על הדעת ומעוגן בחוזה.

 

היכן ניתן למצוא חברות אחזקה?

 

כמו תמיד, דרך רשת האינטרנט או דרך חברים. חשוב מאוד לא לקחת חברה שלא שמעתם עליה ועל לקוחותיה. חשוב לבקר במתחם משרדים או בבניין שהחברה מנהלת אותו ואת הדיירים, כדי לבדוק את רמת הניקיון, המעליות, התחזוקה, ולשוחח עם נציג הדיירים שמכיר מקרוב את ההתנהלות. חשוב לבקש לדבר עם בעל בית המשרדים להשכרה כדי לקבל חוות דעת על החברה, על הסדרי התשלומים ועל חוזה ההתקשרות איתה.

 

משרדים להשכרה במבנים משופצים

 

חשוב לבדוק גם אם חברת האחזקה של בית משרדים לשימוש להשכרה שנמצא בתקופת שיפוץ, מעורבת בכל מה שצריך להיות כלול בשיפוץ המבנה. אם המבנה נמצא תחת תוכנית מאושרת של תמ"א 38, חשוב לראות שיש מי שעוקב אחרי היזם או הקבלן והאם הרישיון לכך ניתן מבעל הבניין לחברת האחזקה ומי מטפל בכך. חשוב לשכור משרד בבניין שכל צד יודע מה תחום האחריות שלו בעיקר אם מדובר בשיפוץ כדי שבתחום הזה לא ישרור בלגן אלא סדר מוחלט ככל שניתן.

 

גינון ועוד

 

לעתים צריך לטפל לא רק בחשמל ובגביית מיסי ועד בית. חברת אחזקת מבנים צריכה להיות אחראית גם על תחזוקת המעלית, על ביטחון הדיירים, לובי, ניקיון, גינון וגיזום במידה שהמבנה מוקף מדשאה וצמחייה, שמירה ואבטחה וכמובן גביית תשלום מהדיירים. לשם כך צריך מנגנון אמין, בטוח, מגוון, שיודע את מלאכתו. ההמלצה הגורפת היא להעסיק חברה לאחזקת מבנים ולא לעשות את כל העבודה הזו לבד.