כמו כל עסק או חברה גדולה, גם חברות הביטוח עומדות בפני תחרות קשה וחלקן חוות עליות ומורדות במהלך השנים. כאשר חברה גדולה נמצאת במשבר יש למצוא פתרונות מרעננים ויצירתיים לעודד לקוחות להישאר או להצטרף כלקוחות חדשים.

 

שינויים ארגוניים

 

ראשית, כדאי לבצע בחברה שינויים ארגוניים. בחברות גדולות בעיקר, ניתן לעיתים לראות שהפורמט בו עבדה החברה עד היום אינו רלוונטי לעולם החדש והמתפתח או שחסרים בו גופים לטפל בנושאים חדשים. לכן, בדרך כלל יבוצעו שינויים ארגוניים הכוללים חטיבות חדשות או סגירת חטיבות קיימות, הקמת מערכים חדשים לטיפול בנושאים שטרם טופלו או טופלו שלא כראוי.

 

ריענון כוח האדם

 

בדרך כלל יבוצעו שינויים ארגוניים הכוללים הזזה של מנהלים מתפקידם לתפקיד אחר או אפילו מינוי מנכ"ל חדש וצעיר. אתי אלישקוב היא דוגמה טובה למנכ"לית מאד צעירה של חברת הביטוח, אשר הנהיגה כמה וכמה שינויים ארגוניים שצלחו והרימו את החברה למקומות חדשים וזאת לאחר שמילאה את תפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה. דוגמה נוספת מאותה החברה הוא שמעון מירון אשר עבר לתפקיד משנה למנכ"ל לאחר שהיה ראש אגף מסוים.

 

יצירת פתרונות חדשים ללקוחות

 

כדאי לרכז מאמצים ביצירת פתרונות חדשים שיגדילו את נפח הלקוחות. למשל אם נמכרה פוליסת ביטוח חמסוג מסוים אך נראה שאינה אטרקטיבית ולכן לא נמכרת יש לבצע חשיבה אסטרטגית והסקת מסקנות על מנת למצוא פתרונות יצירתיים ללקוחות וזאת על מנת לרכוש לקוחות חדשים או לשמר את הקיימים.

 

הצבת יעדים אתגריים

 

אל תשכחו שיעד הוא יעד אך יעד אתגרי מציב בפני מי שמקבל אותו את הידיעה שסומכים עליו וביכולות שלו לעבור את היעדים הרגילים" עם עוד קצת מאמץ.

 

תגמול הולם

 

כמובן שבסופו של יום מה שקובע הוא התגמול ולכן בחברה גדולה קיימות תכניות תגמולים מרמת השכר החודשי דרך עמידה ביעדים אתגריים ועד לבונוסים שנתיים.
כל אלו הן נקודות החשובות לייצוב עסק במשבר אך רק על קצה המזלג. כדאי לזכור תמיד שלכל חברה יש את נקודות התורפה שלה רק צריך לדעת כיצד להתמודד עם סכנת פגיעה בהן.