איך מזהים בעיות שיווק בעסק ?.

 

לכל עסק יש את התקופות הטובות שלו ואת אלו שהן מדשדשות. מנהל יודע שיש בעיות בעסק ברגע שהוא רואה ירידה בהכנסות וברווח. אם הירידה היא קבועה ומתמשכת, הוא צריך לבדוק לעומק את המצב בעסק. אחת המחלקות הראשונות שהוא בודק היא המחלקה השיווקית האחראית על יצירת ההכנסות והרווחים. צריך להזמין שירות של ייעוץ שיווקי כדי לקבל חוות דעת חיצונית למצב השיווק בעסק. במידה ויתגלו בעיות, או במידה וצריך לשפר, הרי שיוזמנו גם המלצות מהיועץ השיווקי. יישום ההמלצות יכול להועיל לפתרון המשבר בעסק. יכול להיות שיש עוד בעיות בעסק, וגם אותם צריך לבדוק.

 

איך בוחרים איש ייעוץ שיווקי ?

 

צריך לבחור יועץ שיווקי טוב ומקצועי.יועץ שיש עליו חוות דעת טובה. יועץ שיעץ לארגונים דומים ושיש לו הצלחות בתחום. צריך לבדוק מידת הכימיה שיש למנהל עימו. שכן ללא כימיה בנושא כל כך אינטימי, קשה יהיה לתפקד ולהוציא לפועל תכנית מורכבת של שיווק. מנהל של ייעוץ שיווקי צריך להיות בעל ראיה טובה   ומקיפה של מכלול עניינים. הוא צריך להבין בכלכלה, באנשים, וכמובן בכל נושאי השיווק שעל הפרק. הוא צריך להיות מעודכן בכל הפיתוחים החדשים בשוק הפרסום, להבין בדוברות ויחסי ציבור. הוא צריך להיות מומחה להדרכה ולהכשרה של מנהלי שיווק. הוא צריך גם להיות מאמן אישי של מנהלים שאותם הוא מלווה.

 

איך עובד היועץ השיווקי ?

 

היועץ השיווקי מגיע לעסק ובודק אותו יחד עם מנהליו. הוא לומד את התחום שבו העסק פועל. הוא פועל בשני מישורים ראשית, הוא בונה אסטרטגית שיווק מקיפה.לעסק. בנוסף, הוא מכין תכנית לימודים להעצמת אנשי השיווק של העסק ומנהליו. אסטרטגית השיווק שלו מאופיינת במכלול של דברים שקשורים לשיווק. הוא יציע שיטות פרסום מודרניות, תוך כדי ניצול האינטרנט ככלי שיווקי רב עוצמה. הוא ישדרג את האתר של החברה וינסה לקדם אותו על מנת להגדיל את תעבורת הגולשים בו. הוא יציע דרכים לדוברות וליחסי ציבור. הוא יציע שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופים מתאימים. הוא ירצה לגרום לחשיפה ממוקדת ויעילה של העסק לכל מי שצריך.

 

איך מתבצעת תכנית ההכשרה ?

 

במקביל להכנת תכנית השיווק החדשה הוא יכשיר את אנשי השיווק והמנהלים ליישומה. במסגרת קורסים, הדרכות, השתלמויות ואימונים אישיים ועוד, הוא יעביר חומר רב שקשור בנושאי פרסום, יחסים בין לקוח וספק, תקשורת בין ספק ללקוח, תקשורת בין עובדי העסק. איך לייצור עבודה משותפת יעילה בנושאים שונים של שיווק. כל זאת ואחרים נועדו לתת כלים נוספים למנהלי השיווק של העסק. עבודה נכונה בשני המישורים הללו יכולה לעזור למחלקת השיווק להרים את הביצועים שלה, ולעזור לעסק לעלות על דרך המלך.