חיפוש אחר משרדים להשכרה אינו פשוט. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון על מנת להגיע אל המשרדים שיתנו את המענה לצרכי החברה או העסק ובמחיר שניתן לעמוד בו. העסק או החברה הם פעמים רבות מקום עבודתם של עובדים רבים אשר יש להתחשב גם בצרכיהם מלבד בצרכיו של העסק עצמו. אילו גורמים, אם כך, יש לקחת בחשבון בחיפוש המשרד המתאים?

 

החלטה על האזור בו מחפשים

 

כאשר מחליטים באיזה אזור לחפש משרדים להשכרה יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: היכן נמצאים מרבית לקוחות העסק? מהו המקום האידיאלי לקביעת פגישות עם לקוחות פוטנציאלים או לקוחות קיימים? היכן מתגוררים מרבית עובדי החברה? יש לקחת בחשבון גורם זה על מנת לא להקשות על העובדים ולחסוך תשלום עבור נסיעות יקרות. אם ישנם ספקים המגיעים לחברה באופן קבוע בדקו היכן הם נמצאים.

 

תחבורה ונגישות

 

במיוחד באזור המרכז הנגישות היא גורם בעייתי. רצוי למצוא משרדים להשכרה שנמצאים באזור של כביש ראשי ולא בלב העיר, במיוחד אם מדובר בתל אביב. בדקו שהם נמצאים באזור בו עוברים קווי אוטובוסים רבים או בסמוך לתחנת הרכבת. כדאי לבדוק האם עובדים רבים נאלצים להחליף אוטובוס בדרכם לעבודה. התחשבות בגורם זה תקל על העובדים וגם עליכם. הנגישות לכביש ראשי תקל על עובדים ולקוחות המגיעים עם רכב או על ספקים.

 

שטח המשרדים

 

יש להתאים את גודל המשרדים והמבנה שלהם לצרכי החברה. אם אתם זקוקים לחדר ישיבות גדול או מחסנים בבניין קחו זאת בחשבון. כדאי למצוא משרדים שיהיו מרווחים דיים להכנסת ציוד שתופס מקום וגם לשמירת מרחב ומתן תחושה נוחה לעובדים.

 

עלויות מעבר לדמי השכירות

 

יש לבדוק מהן העלויות בנוסף לדמי השכירות אותם תשלמו. משרדים להשכרה נמצאים לרוב בבניין המנוהל על ידי חברת ניהול ואחזקה הדורשת תשלום חודשי. בדקו מהו התשלום. בנוסף בדקו מהי הארנונה במקום.

 

בדיקה של בעלי מקצוע

 

על מנת להיות בטוחים שהמשרדים בטיחותיים דיים כדאי להביא איש מקצוע, מהנדס שיבצע בדק בית במקום ויראה שהמקום בנוי בצורה תקינה ובטוחה. ניתן להתייעץ גם עם אינסטלאטור או חשמלאי בטרם מחליטים לשכור את המקום.